Betingelser for kjøp

Betaling
Du kan velge mellom postoppkrav eller å betale produktene med kredittkort. Registrerte firma kan søke om kreditt.

Varene er å anse som Norbrann AS sin eiendom inntil full betaling er mottatt.

Klarna

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

 2426e651-4a5c-4e25-a4e0-3ca3ded5603a.png

Du mottar e-post med bekreftelse/kvittering etter kjøp i nettbutikken.

Levering og leveringstid
Lagerførte varer sendes vanligvis ut 1 til 3 virkedager etter bestilling. Bestillingsvarer 7-10 dager.
Vi benytter Tollpost Mypack eller Schenker bedriftsfrakt som har en forsendelsestid på 2 - 5 virkedager avhengig av strekning.

Forventet forsendelsestid gjelder fra varen er sendt fra oss, og vi tar forbehold om hendelser utenfor vår kontroll.

Er vi eller leverandør utsolgt vil vi ta kontakt med deg for å avtale om du ønsker delvis levering. Ønskes delvis levering vil alle portokostnader i forbindelse med dette belastes kunden.

Garanti
Norbrann leverer varer i henhold til produsentenes garantivilkår. Garantitid er begrenset til den garantitid produsentene leverer på det enkelte produkter og gjelder fra leveringstidspunktet. Forøvrig gjelder reklamasjonsreglene i norsk kjøpslov.

Reklamasjon
Dersom det oppstår en feil på varen, skal du klage innen rimelig tid, helst så fort som mulig. Så lenge du klager innen to måneder etter at du oppdager mangelen, er du innenfor lovens krav. Du kan vanligvis reklamere på en mangelfull vare i inntil to år etter at du har kjøpt den, og i fem år på varer som er ment å holde vesentlig lenger enn to år. 

Angrefrist
Hvis du angrer på et forbrukerkjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a).
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp, så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 250,- for behandling av saken.